Dirigent

Bart Partouns (1980) begon op 9 jarige leeftijd als hoboïst bij de Koninklijke Oude Harmonie van Eijsden.
Als hoboïst haalde hij verschillende prijzen op concoursen waaronder de 1e prijs op het Henri Hermans Concours te Maastricht en de 2e prijs in de finale van het Nederlandstalig Dubbelriet Genootschap te Almelo.

In 2000 ging hij studeren aan het Conservatorium van Maastricht bij Peter Steijvers, voormalig solohoboïst van Philharmonie Zuyd Nederland, waar hij in 2004 zijn bachelor en in 2006 zijn Master beide met groot succes afsloot.

Als hoboïst was hij 4 jaar lang als solohoboïst verbonden aan het Nationaal Jeugd Harmonie Orkest en 10 jaar in dezelfde functie bij Jünge Blaser Philharmonie NRW.

Tijdens zijn studie hobo studeerde hij ook de hoofdvakken Orkestdirectie bij Jan Stulen en HaFa directie bij Pierre Kuijpers. Zijn Bachelor HaFa directie sloot hij in 2009 met groot succes af.

Momenteel volgt hij privélessen orkestdirectie bij Enrico Delamboye, waar hij zich toelegt op het Opera repertoire, en Theo Wolters.
Master HaFa directie volgt hij momenteel aan het Conservatorium te Maastricht bij Jan Cober die hij medio 2019 zal afsluiten.

Tijdens de finale van de Internationale Dirigentenwedstrijd van het WMC in 2013 behaalde hij de bronzen dirigeerstok dit i.s.m. de Marinierskapel der Koninklijke Marine.
In de zomer van 2014 heeft hij het Zomer Orkest Nederland gedirigeerd tijdens hun zomertournee.
In 2016 behaalde hij de halve finale tijdens de Young Conductors Award te Hilversum.

Momenteel is Bart naast Fanfare St. Willibrordus Stramproy nog dirigent van Koninklijke Harmonie Eendracht Maakt Macht Wessem, Muziekvereniging St. Hubertus Hegelsom, Fanfare Moed en Ijver Blitterswijck, en Symfonie Orkest Ensuite TU/e.

Verder is hij gastdirigent bij verschillende verenigingen en als docent hobo werkzaam bij RICK Weert en Harmonie Concordia Melick. Verder is hij remplaçant bij verschillende orkesten in binnen- en buitenland.