Jeugdorkest ElTuRo

CommissielidA. Hamers (Anne-Marie)
CommissielidD. Nijs (Dianne)
DirigentSven Heijman

Het jeugdorkest wordt gevormd door een enthousiaste groep muzikanten tussen de 9 en 15 jaar. De muzikanten zijn jeugdleden van de fanfares uit Ell, Tungelroy en Stramproy. Ter ondersteuning wordt de hulp van enkele oudere leden ingeroepen.
Elke maandagavond van 18.45 tot 20:00 uur repeteren we afwisselend in Ell, Tungelroy en Stramproy. Elk jaar treden we in onze eigen dorpen gezamenlijk op daarnaast worden er leuke activiteiten georganiseerd.
De muzikanten hebben minimaal een tot anderhalf jaar muziekles op trompet, cornet, bugel, saxofoon, tuba, trombone of slagwerk. Ze leren door in het jeugdorkest te spelen om samen te spelen en hetgeen ze geleerd hebben in de praktijk te brengen. Ook krijgen ze de kans om, als ze de uitdaging aan willen gaan, een stukje solo te spelen, ondersteund door het orkest. Een enorme stimulans!